Ammatillista taikuuden opetusta Kallaveden rannalla jo 123 vuotta

Kallaveden Taikaopisto -larpit on suunnattu aikuisille ja yli 15-vuotiaille nuorille, joita kiinnostaa päästä tunnelmoimaan velhokoulun arkista elämää. Vaikka koulupäiviin varmasti sisältyy isompia ja pienempiä kommelluksia, yllätyksiä tai draamaa, näissä peleissä ei pelasteta koko velhomaailmaa tai jouduta suuriin taisteluihin. Ensimmäinen Kallaveden Taikaopisto -peli sijoittui alkavan lukukauden ensimmäiseen päivään, seuraavissa peleissä lukuvuosi jatkuu ja opiskelijoiden opinnot etenevät.

Taikaopisto -pelejä on tarkoitus järjestää 1-2 vuosittain. Osallistujien on mahdollista jatkaa samalla hahmolla useammassa pelissä, mutta kyseessä ei ole varsinainen kampanjapeli, vaan jokaiseen peliin voi ilmoittautua myös uusia pelaajia tai vanhoja pelaajia uusilla hahmoilla. Samalla hahmolla jatkavat pelaajat sitoutuvat kirjoittamaan larpin jälkeen lyhyen kuvauksen hahmonsa tapahtumista pelissä, eli debriefin, jotta pelinjohto voi päivittää hahmoa seuraavaa larppia varten.

Larppiin osallistujien ikäraja on 15 vuotta, joten pelin teemat ja juonet rakennetaan sen mukaan, että ne sopivat myös alaikäisille pelaajille. Hahmon iän ei tarvitse vastata pelaajan ikää; hahmot ovat pelissä sekä ensimmäistä ammattiaan varten opiskelevia nuoria velhoja, täydennyskoulutusta hakevia aikuisia ja elämälleen uutta suuntaa etsiviä keski-ikäisiä.

Kallaveden Taikaopisto -larpit järjestetään Pohjois-Savon Opistolla.

Seuraava Kallaveden Taikaopisto -liveroolipeli pelataan 24.2.2024!

Tärkeimmät tiedot pelistä

Pelin säännöt ja mekaniikat