Peliin hakeminen

Vaikka larppaamisen yhteydessä puhutaan yleensä ilmoittautumisesta ja ilmoittautumislomakkeesta, kyseessä on pikemminkin hakeminen peliin pelaajaksi. Usein larppeihin on enemmän innokkaita osallistujia, kuin peliin voidaan ottaa pelaajia, joten kaikki ilmoittautuneet eivät automaattisesti pääse mukaan peliin.

Mikäli Kallaveden Taikaopisto -larppiin on enemmän ilmoittautuneita pelaajia kuin pelissä on pelaajapaikkoja, suosimme pelaajavalinnassa aloittelevia sekä itä- ja pohjois-suomalaisia pelaajia. Tarvittaessa paikat arvotaan.

Pelissä on mukana oppilas-, opettaja- sekä henkilökuntahahmoja, jotka ovat varsinaisia pelaajahahmoja. Huomaathan, että opettajahahmoihin hakevilta vaaditaan aiempaa larppauskokemusta tai oikean elämän opettajataustaa! Opettajahahmoon valittu pelaaja sitoutuu suunnittelemaan ja toteuttamaan oppituntinsa pelinjohdon antamien raamien ja ohjeiden mukaisesti.

Koska kyseessä on pelisarjan toinen peli, osa hahmoista on jo ehtinyt hieman tutustua toisiinsa, mutta uudetkin hahmot otetaan osaksi ryhmiä/yhteisöä. Mikäli olet aloitteleva pelaaja ja haluat, että hahmollasi olisi joku läheisempi hahmo pelissä tukemassa omaa peliäsi, kerro siitä ilmoittautumislomakkeessa. Kokeneemmat pelaajat puolestaan voivat tarjoutua pelaamaan aloittelevan pelaajan kontaktihahmoa, jonka tarkoituksena on tukea uusien pelaajien peliä ja varmistaa, ettei kukaan jää yksin tai ulkopuolelle pelin aikana.

Ennen ilmoittautumista

Ennen ilmoittautumislomakkeen täyttämistä kannattaa tutustua huolellisesti pelin kotisivuihin ja siellä kuvattuun pelimaailmaan. Pelissä on jatkavia hahmoja, mutta myös uusia hahmoja. Pelinjohdolla on uusiin hahmoihin karkeat hahmotelmat jo valmiina, mutta hahmoja pystytään vielä säätämään pelaajien toiveiden mukaan. Tuo siis rohkeasti esiin omat ideasi ilmoittautumislomakkeessa.

Pelinjohto pidättää toki oikeuden päättää, mitkä ideoista lopulta päätyvät hahmokuvauksiin. Pyrimme tasapuolisuuteen ja peliä tukevaan kokonaisuuteen, jossa hahmot toimivat hyvin yhteen ja tukevat myös toisten peliä.

Ilmoittautumisen päätyttyä

Saimme lyhyessä ajassa reilusti enemmän ilmoittautumisia, kuin peliin on mahdollista ottaa uusia pelaajia, joten pelinjohdon työtä helpottaaksemme suljimme ilmoittautumisen jo ennen alunperin ilmoitettua ilmoittautumisajan päättymistä. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutunutta harmitusta. Seuraava Kallaveden taikaopisto -larppi pidetään näillä näkymin elokuun alussa 2024, jolloin on taas mahdollista ilmoittautua mukaan!

Pelaajavalinnat on tarkoitus tehdä viikon 50 alkupuolella ja niistä ilmoitetaan ilmoittautuneille loppuviikosta. Pelaajavahvistuksen yhteydessä mainitaan ydinasiat hahmosta (ainakin nimi, ikä, opintolinja/opetettava aine). Samassa yhteydessä pelaajille lähetetään ohjeet pelimaksun maksamiseen, jonka eräpäivä on su 21.1.2024. Mikäli pelimaksua ei makseta eräpäivään mennessä, pelinjohdolla on oikeus peruuttaa pelaajan osallistuminen peliin ja antaa paikka varapelaajalle.

Pelaajahaku 24.2.2024 pelattavaan peliin on päättynyt.